ברונו

ברונו

על פי הספר עיין ערך:  "אהבה" מאת דויד גרוסמן

 

שלמה נוימן, משורר וסופר, בן לניצולי שואה שותקים, חש שהזמן אוזל. הוא רוצה להתכונן רגשית לשואה הבאה והדבר מערער את חייו עם משפחתו הקטנה – אשתו רות ובנו יריב.

כשנפרד מהמאהבת שלו, איילה, היא העניקה לו ספר ששינה את חייו. ספרו של הסופר היהודי פולני – ברונו שולץ. העולם הססגוני והמפתיע של ברונו חושף את שלמה לחיוניות והצבעוניות המצויה בו עצמו. שלמה נוימן מתחבר לעולמו של שולץ , מתרגש מהמציאות שמצליח ברונו לכתוב – וכשהוא לומד על המוות שגנז את האיש המופלא הזה בסתמיות אכזרית, הוא אינו מסכין עם העובדות (המצטרפות כמובן לסיפור של העם היהודי בשואה, כמו גם לסיפור משפחתו שלו) ויוצא לטוות פנטזיה של סיום אחר. הוא עולה לרגל לאתרי חייו ולאתרי דמיונו של ברונו שולץ, ועורך מסע פנימי אל תוך חייו.

במהלך מסעו, עורך שלמה שיחות נפש עם הים ומנסה להתחקות אחר כתב היד הנעלם של שולץ – `המשיח`, ומחפש באופן נואש אחר מילים שיתנו הסבר לשבר הגדול שלתוכו נולד, ושיאפשרו לו לחיות את חייו שלו עם בנו ואשתו.

 

עיבוד ובימוי: בשמת חזן

תנועה: ג'סי זרעית

עיצוב תפאורה: זאב לוי

עיצוב תלבושות: אביה בש-סוקול

עיצוב תאורה: ג'ודי קופפרמן

מוסיקה: אלדד לידור ונעמה רדלר

עריכה מוסיקלית: נעמה רדלר

 

שחקנים: איציק גולן, קרן ספיר, דנה קיילה, דנה קבסה, שירלי גרובר, יעל טוקר, גילה פוליצר, מאיה הר ציון, שני שאולי , עמיר פרייליך, גילי סער, מיכאל פרוסק, דיקלה הראש, הדס לקט, אופיר דואן

 

ביקורת: צבי גורן http://www.habama.co.il/Pages/Description.aspx?Subj=0&Area=1&ArticleID=5183